اولین نگاه به بازی Uncharted: The Lost Legacy

بازی The Lost Legacy حتی از Uncharted 4 نیز بزرگتر خواهد بود


در مقاله پیش رو به نگاهی کلی به بازی مورد انتظار The Lost Legacy، بسته گسترش دهنده مستقل از فرنچایز آنچارتد، خواهیم داشت.

طی دهه‌های اخیر بازیکنان پلی‌استیشن در نقش یک دزد سرکش و کاریزماتیک به نام نیتن دریک، سری بازی‌های آنچارتد را دنبال کرده‌اند، اما برای اولین بار در تاریخ بازی‌های این فرنچایز، بازیکنان کنترل دزدی نه چندان نا آشنا به نام کلوئی فریزر را به دست خواهند گرفت. در این مقاله صحبت‌های سازندگان The Lost Legacy و همچنین بررسی فضای کلی داستان، محیط و مکانیک‌های بازی گنجانده شده است.

پیدا کردن گزینه‌ای مناسب

پس از اتمام توسعه بازی تحسین شده آنچارتد ۴، کمپانی ناتی داگ به سراغ عنوانی جدید به نام The Lost Legacy رفت. در ابتدا تیم توسعه بازی قول داده بودند که یک بسته الحاقی داستانی برای بازی آنچارتد ۴ منتشر کنند، اما اعضای این گروه طی طوفان‌های فکری فراوان بالاخره دریافتند که چه چیزی برای ادامه راه این مجموعه مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

آن چه برای اعضای گروه مشخص بود اینکه داستان نیتن دریک به پایان رسیده و آن‌ها به هیچ وجه ملاقات دوباره با وی را در  گزینه‌هایخود نگذاشته بودند. به گفته جاش شِر، دستیار نویسنده این بازی، آن‌ها در پایان آنچارتد ۴ داستان نیتن دریک را به وضوح کامل کرده بودند و این بار می‌خواستند ببینند که کاوش در بازی، با حضور کاراکتری کاملا متفاوت با نیتن دریک چگونه خواهد بود. بر خلاف بسته الحاقی Left Behind که تکه‌ای از داستانی روایت نشده از بازی The Last of Us بود، این بار ناتی داگ قصد نداشته که بخشی گمشده از زندگی نیتن دریک را روایت کند. چرا که حتی موضوعات ناگفته درباره او، در مستندات پراکنده مختلف طی بازی جای گرفته بود و ساخت بازی دیگری درباره دریک کاری اضافی و بی دلیل می‌شد. تیم سازنده در واقع می‌خواستند یک بازی مستقل در دنیای آنچارتد بسازند تا به همراه کاراکتر‌هایی آشنا بتوان در روابط میان آن‌ها به کاوش پرداخت.

کلوئی فریزر

یکی از تم‌های اصلی The Lost Legacy حفظ حریم شخصی است، مسئله حیاتی این است که چه زمان آن‌ها به نفع خود عمل کرده و چه زمانی برای دیگری از خودگذشتگی می‌کنند

در واقع این اولین باری بود که این گروه می‌توانست به جایی بیرون از دنیای نیتن دریک بپردازد و این کار به آن‌ها آزادی عمل داده و همچنین فضای خلاقیت آن‌ها را گسترش می‌داد. تیم توسعه این اثر، ماه‌های زیادی را برای انتخاب کاراکتر مورد نظری که بیشترین جذابیت را برای طرفداران این اثر داشته باشد صرف کرد. آن‌ها از ماجراهای سم و سالی گرفته تا دختر نیتن و النا را بررسی کردند، اما همه این‌ها به بن‌بست خورد. مشکل کورت مارجنو، کارگردان بازی، با انتخاب کاراکتر سالی سن زیاد وی بود که گیم‌پلی بازی را محدود می‌کرد، همچنین بازگشت به سنین جوانی سالی نیز در قالب بازی آنچارتد نمی‌گنجید، به این علت که وی در جوانی عضو نیروی دریایی بوده است. مشکل انتخاب کاراکتر کَسی (دختر نیتن و النا) نیز سن کم او بوده و اسلحه به دست بودن دختری با این سن و سال خیلی هم جالب به نظر نمی‌رسیده است.

در نهایت مارجنو تصمیم به ترکیب بازی‌های کلاسیک و جدید فرنچایز گرفته و کلوئی و نادین از همه گزینه‌ها جالب‌تر به نظر می‌رسیده‌اند. شان اسکیگ، مدیر نوآوری Lost Legacy، نیز معتقد است که این دو بهترین انتخاب هستند تا به آن چه که به پایان رسیده بود لطمه‌ای وارد نشود. گروه سازنده در واقع به سراغ شروعی تازه رفتند که بتوان داستانی طولانی‌تر از یک بسته الحاقی ۳ ساعته مانند Left Behind روایت کنند. جزئیات گذشته هر دو شخصیت‌های نادین و کلوئی در بازی‌های پیشین مبهم مانده بود که این باعث می‌شد سازندگان، آزادی عمل مناسبی برای روایت طریقه آشنایی این دو و همکاری برای یک ماجراجویی تازه داشته باشند. در نهایت برای واضح‌سازی کاراکترهای تازه، روابط بین آن‌ها و پیاده‌سازی گیم‌پلی مورد نظر سازندگان، آن‌ها نیاز داشتند که بازی به اندازه کافی بزرگ باشد.

تمرکز بازی The Lost Legacy بر شخصیت‌های کلوئی، نادین و دشمن آن‌ها بوده و داستان آن در کشور هند جریان خواهد داشت. پیش از این با کاراکتر نادین در بازی آنچارتد ۴ آشنا شدیم، اما جز اینکه وی رئیس یک شرکت نظامی خصوصی به نام شورلاین بود، اطلاعات دیگری از این شخصیت برای ما روشن نشده است.

کلوئی فریزر، یکی از شخصیت‌های محبوب فرنچایز است که بسیاری از طرفداران این مجموعه اصرار داشتند که او در آنچارتد ۴ نیز حضور داشته باشد و از نبود وی حسابی ناراحت شدند. البته نویسنده بازی معتقد است که آن‌ها در این مجموعه هرگز از کاراکتری بی‌دلیل استفاده نمی‌کنند و لازمه حضور هر شخصیت این است که نقش مهمی را در ماجرا ایفا کند. با این حساب آن‌ها کاراکتر پرطرفدار کلوئی را در جایی فکر شده و درست به کار برده‌اند تا هم تقاضای طرفداران و هم سیاست‌های استودیو خود را در نظر گرفته باشند.

در نهایت ناتی داگ موفق به پیدا کردن داستانی شد که ارزش روایت کردن داشته باشد و حال سوال این جاست که چطور این دو شخصیت قدرتمند نویسندگان را این همه هیجان‌زده کردند. اکثر طرفداران نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند که کاراکترهای اصلی بازی جدید این فرنچایز، کلوئی و نادین هستند، اما ناتی داگ توانست گرمی و تضاد بین این دو را احساس کند و مطمئن بود که آن‌ها لحظه‌های بسیار مهمی را در داستان رقم خواهند زد.

این دو به همان اندازه که به یکدیگر شباهت دارند با هم متفاوت هستند، هر دو از اینکه به آن‌ها امر و نهی شود بیزارند و به مسئولیت‌پذیری علاقه‌مند هستند. در معاملات، کلوئی غیر قابل پیش‌بینی و بی‌پرواست ولی در مقابل، نادین با برنامه و عملگراست. شان اسکیگ، مدیر نوآوری بازی معتقد است که آن‌ها پس‌زمینه بسیار مشابه‌ای دارند، اما هریک به شکلی متفاوت از آن درس گرفته و رشد کرده‌اند. آن‌ها با یکدیگر در تضاد هستند و برخورد‌های سختی با هم خواهند داشت، اما در نهایت امر از یکدیگر درس گرفته و پیشرفت می‌کنند. در تریلر کوتاهی که در مراسم PSX نمایش داده شد نیز به خوبی این خصوصیات به چشم می‌خوردند. ما دیدیم که تنشی ملموس میان این دو حس می‌شد و هنگامی که کلوئی خارج از برنامه از پیش تعیین شده عمل کرده بود، نادین او را سرزنش کرده و گفت: «فکر می‌کردم که با یک آدم حرفه‌ای طرف هستم».

ناتی داگ قصد داشته از تضاد و گرمی میان کاراکترهای نادین و کلوئی، برای ایجاد فراز و فرودهای اساسی داستان بهره بجوید

 

یکی از تم‌های اصلی The Lost Legacy حفظ حریم شخصی است، مسئله حیاتی این است که چه زمان آن‌ها به نفع خود عمل کرده و چه زمانی برای دیگری از خودگذشتگی می‌کنند. خوب می‌دانیم که هر دو آن‌ها معمولا گزینه اول را انتخاب می‌کنند و باید دید حالا که در یک گروه قرار گرفته‌‌اند نتیجه کار چه خواهد شد.

 

 

حکایتی در باب میراث و خانواده

از آخرین باری که با کلوئی و نادین ملاقات کردیم بعضی چیزها تغییر کرده است. کلوئی خود را در تجارت گنج‌یابی تثبیت کرده و آرزو دارد تا بیش از پیش جدی گرفته شود و از اینکه یک دستیار باشد حسابی خسته شده است. از طرفی نادین هم به دنبال ثابت کردن خود در این صنعت است، اما او در پی ماجراهای آنچارتد ۴، کمی ناامید و محتاط شده است. به راحتی می‌توان درک کرد که از دیدگاه نادین و کلوئی، آن‌ها احساس می‌کنند که در این صنعت نادیده گرفته می‌شوند. اسکیگ در این زمینه می‌گوید که کلوئی همواره در نقش دستیار ظاهر شده و نادین نیز گویی تاوان چیزی را پرداخت کرده است.

بازی The Lost Legacy یک سال ونیم بعد از Uncharted 4 رخ می‌دهد. تا این زمان نادین کمپانی شورلاین را از دست داده و حالا مجبور است که به عنوان یک دستیار استخدام شود. پیچیدگی‌های پایان آنچارتد ۴، به خصوص آن چه میان نادین و ریف رخ داد، او را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. پس از اینکه وی، ریف و برادران دریک را در کشتی در حال سوختن ترک کرد، ما درست ندیدیم که او در نهایت گنج را به همراه خود برد یا نه، پس لزوما مشخص نیست که پس از آن چه اتفاقی رخ داده است، اما به گفته کارگردان بازی، این ماجرا در Lost Legacy مشخص خواهد شد.

کلوئی و نادین یکدیگر را به علت حضور در تجارت گنج می‌شناسند و به دلیل منافع اقتصادی، حالا با یکدیگر همکار شده‌اند. به گفته شر، در دنیای دزدهای گنج، هر کس به طریقی دیگری را می‌شناسد و ما می‌خواهیم افرادی که در این امر دخیل هستند گروهی کوچک باقی بمانند.

تم اصلی بازی The Lost Legacy از خودگذشتگی است و عاج گانش نیز به طریقی نمادی از آن به شمار می‌رود

کلوئی، نادین را برای همکاری در پیدا کردن شی باستانی با نام Tusk of Ganesh استخدام کرده است. کلوئی در پی همکاری با مردی به نام آساو که او نیز به دنبال این گنجینه است، به وجود آن پی برد. آساو، سرپرست گروهی شورشی است که در تریلر بازی نمایش داده شدند. آن‌ها در بازی همانند سربازان شورلاین در آنچارتد ۴، مدام دردسرهایی برای کلوئی و نادین ایجاد خواهند کرد. به گفته اسکیگ، آساو دلایلی فلسفی برای به دست آوردن این گنجینه در سر دارد. او فکر می‌کند که نسل آینده این امپراطوری اعظم و البته این گنجینه حق طبیعی اوست. اگر بخواهیم این را ساده‌تر بیان کنیم، او یک استعمارگر نظامی است که خیال می‌کند هدف بزرگتری در سر دارد و به همین دلیل معتقد است بر دیگر دزدهایی که دورش جمع کرده برتری دارد.

 

آساو

با اینکه در اکثر ماجرا نادین، کلوئی را همراهی می‌کند، این بازی بیشتر داستان کلوئی محسوب می‌شود و در واقع می‌توان نقش نادین در این بازی را با سم در آنچارتد ۴ مقایسه کرد. کارگردان بازی معتقد است که برای اولین بار مکان بازی با گذشته کاراکتر اصلی آن در ارتباط است و این مسئله باعث عمیق‌تر شدن داستان، در حین ارتباط شما با محیط اطرافتان خواهد شد.

کلوئی مدت‌ها از هند دور بوده، اما این ماجراجویی جدید او را وادار می‌کند تا با خاطرات کودکی‌اش و به خصوص روابطی که با پدرش داشته بار دیگر روبه‌رو شود. اسکیگ در این باره توضیح داده که پدر کلوئی تاثیر بزرگی در رشدش داشته و دلیل اصلی برای تبدیل شدن او به شخصی خود محور محسوب می‌شود. پدر کلوئی یک باستان شناس بوده و در کودکی افسانه‌های زیادی را برای او نقل کرده که یکی از آن‌ها Tusk of Ganesh بوده است. به طبع در بازی، کلوئی حین حل کردن معماهای مختلف به همین اطلاعاتی که از پدرش آموخته متکی خواهد شد.

بخشی از اشتیاق تیم سازنده از انتخاب کلوئی به عنوان کاراکتر اصلی بازی این بوده که در بازی‌های قبلی وی معمولا یک قدم از مرگ جلوتر بود، حتی اگر به این دلیل مجبور می‌شد که یارانش را رها کند یا جبهه خود را تغییر دهد. داستان کلوئی نشان خواهد داد که گذشته وی چگونه در تبدیل شدنش به آن چه امروز هست تاثیر گذاشته است.

هرچه بیشتر اعتماد نادین را جلب کرده و با او صمیمی شوید، وی در مبارزات بیش از پیش به یاری شما خواهد شتافت

در طی بازی، داستان‌هایی از خدایان هندو، در قالب توهمات کلوئی و درس‌هایی که از دردسر‌هایش می‌گیرد بر او ظاهر می‌شوند. به گفته اسکیگ این بار بیش از همیشه به داستان‌های شخصی کاراکتر کلوئی و همچنین حکایات خدایان هندو، امپراطوری هوی‌سالا و پادشاهان حاکم بر آن خواهیم پرداخت.

سری بازی‌های پیشین آنچارتد بیشتر بر داستان‌ شخصیت‌های تاریخی همچون هنری آوری و مارکو پولو تمرکز داشتند، اما The Lost Legacy مسیری جداگانه را پیش گرفته است. این بار سازندگان قصد دارند داستان‌هایی از ملیت، مذهب، نمادها و فلسفه‌ای که در پس این‌ها وجود دارد را از طریق ارتباط آن‌ها با کاراکتر اصلی روایت کنند. بازی The Lost Legacy همچنان لحظه‌هایی سرشار از آدرنالین را که طرفداران این فرنچایز با آن آشنا هستند، ارائه خواهد کرد، اما داستان آن اندکی پایه‌ای‌تر شده و بیش‌تر وابسته به لحظات احساسی کلوئی خواهد بود.

 

فلسفه عاجِ گانش چیست؟

در بازی The Lost Legacy، کلوئی و نادین در پی گنجینه‌ای به نام Tusk of Ganesh هستند که به معنی عاجِ گانش است. گانِش یا گانِشا یکی از خدایان مذهب هندوئیسم است که به وسیله سر فیل‌گونه‌اش شناخته می‌شود. در آیین هندو، گانش خدای خوش‌شانسی و برطرف کننده مشکلات و موانع بوده و یکی از ویژگی‌های دیگر او عاج شکسته‌اش است. تمرکز داستان بازی روی چگونگی از دست رفتن عاج گانش است که بر اساس داستان‌های مذهب هندو دو تفسیر متفاوت دارد. اولین داستان از این قرار است که گانش عاج خود را شکسته تا با آن کتاب مقدس مهاباراتا را بنویسد. در داستان دیگر گفته می‌شود که گانش، عاج خود را در جنگ از دست داده و این همان داستانی است که بازی Lost Legacy بر آن استوار است. در واقع آیین هندو بخشی از بازی به شمار می‌رود و بخشی از کاراکتر کلوئی را تشکیل می‌دهد.

از دست رفتن عاج گانش به نوعی نماد از خودگذشتگی بوده که یکی دیگر از تم‌های اصلی بازی The Lost Legacy است. در بازی کلوئی و نادین به دنبال عاج گانش نیستند، بلکه در پی جواهری هستند که مردم هوی‌سالا برای بزرگداشت این افسانه ساخته‌اند. در واقع این جواهر، داستان ساختگی ناتی داگ بوده و در دنیای واقعی وجود ندارد. به علت اهمیت این افسانه برای افراد معتقد به آن، ناتی داگ اعلام کرده که تمام تلاشش را خواهد کرد تا خللی به روایات قومی وارد نکند.

گشت و گذاری در شبه جزیره هند

در حین این ماجراجویی جدید ما با دو بخش متفاوت از گیم‌پلی بازی مواجه خواهیم شد که یکی از آن‌ها همان فضای نمایش داده شده در تریلر بازی است. بخش اول که در ابتدای کار با آن روبه‌رو خواهیم شد، مکانی بسیار رنگارنگ‌تر از سفرهای دریک را برایمان به تصویر می‌کشد که بسیار متنوع و سحرآمیز به نظر می‌آیند. درختان سرسبز، آبشارهای زیبا و از سوی دیگر برج و باروهای سر به فلک کشیده‌ای که زیبایی آن‌ها بازیکن را مدهوش خواهد کرد. بازی از مکانی به نام گَهات غربی آغاز می‌شود که منطقه‌ای کوهستانی در غرب شبه جزیره هند است و به خاطر طبیعت زیبا و تنوع زیستی‌اش شناخته می‌شود. این مکان کاملا مناسب گشت و گذاری آزادانه برای بازیکن است تا با خیال راحت به کاوش در منطقه بپردازد. این مکان بیشتر شبیه به بخش ماداگاسکار در بازی آنچارتد ۴ خواهد بود با این تفاوت که بسیار بزرگتر از آن است. جیمز کوپر، طراح بازی در این زمینه می‌گوید که این بخش، بزرگترین مرحله در سری بازی‌های آنچارتد بوده و از لحاظ جغرافیایی بسیار بزرگتر از محدوده ماداگاسکار است. به گفته کارگردان، این مکان احساس گشت و گذاری واقعی را به بازیکن القا کرده و طراحی بازی، شما را مجاب به حرکت در مسیری خاص و از پیش تعیین شده نخواهد کرد.

در ابتدای بازی کلوئی راننده یک جیپ قرمز است و نادین به عنوان کمک راننده در طول مسیر درباره آن چه در جاده می‌بیند، مانند آثار تاریخی، دشمنان و مجسمه‌ها نظر می‌دهد. به گفته کوپر، هر یک از بخش‌های بازی فضایی منحصر به خود را خواهد داشت و بخش اول، سرشار از آبشارها، کوهنوردی در گل و لای و چالش‌های بسیار دیگری در منطقه خواهد بود. در جاده نیز کلوئی به عنوان راننده‌ای ماهر از پس پیچ و خم مسیر بر می‌آید و از زمین‌های مختلفی از گِل و سنگ گرفته تا چمنزارهای وسیع عبور خواهد کرد.

کمپانی ناتی داگ این بار فضاهای بزرگتری را برای گشت و گذار بازیکنان تعبیه کرده و به همین دلیل جایزه‌های بیشتری نیز برای کاوشگران این مناطق در نظر گرفته که شامل اشیا جمع‌کردنی، اسلحه جدید، برخوردهای تازه و هدف‌های خاص برای مکالمات میان کاراکترها هستند.

همچنین کلوئی به جمع کردن اطلاعات جدیدی درباره تاریخچه طبیعت و بقایای تاریخی خواهد پرداخت که می‌تواند آن‌ها را ثبت کند، اما این بار مانند بازی‌های قبلی این کار از طریق یک دفترچه خاطرات انجام نخواهد شد. کارگردان این اثر، معتقد است که دفترچه خاطرات، وسیله منحصر به فرد نیتن دریک بوده و به همین دلیل کلوئی برای ثبت سفرنامه‌اش از تلفن همراه استفاده خواهد کرد.

 

درباره سیستم مبارزه بازی باید گفت که بسیار شبیه به تجربه‌های پیشین ما از سری آنچارتد خواهد بود، با این تفاوت که این بار یک زن کاراکتر اصلی بازی است و مسلما در روش مبارزه تغییراتی اعمال شده است. کلوئی می‌تواند با طناب خود تاب بخورد و از بالا به دشمنان حمله کند، به زیر محلی که ایستاده‌اند برود و آن‌ها را به پایین بکشد یا از علف‌های بلند برای مخفی‌کاری استفاده کرده و بی سر و صدا حساب دشمنان خود را برسد. نادین نیز به صورت خودکار همین‌ کارها را انجام خواهد داد، وی در بازی نقش سم و النا را در بازی آنچارتد ۴ ایفا می‌کند. او در مبارزات به صورت خودکار به کلوئی یاری خواهد رساند، با این تفاوت که این بار ناتی داگ تصمیم گرفته روابط شخصی بین این دو کاراکتر در مبارزاتشان تاثیر گذار باشد. با این حساب هرچه بیشتر اعتماد نادین را جلب کرده و با او صمیمی شوید، وی در مبارزات بیش از پیش به یاری شما خواهد شتافت. همچنین باید به یاد داشته باشید که نادین در مبارزات بسیار ماهر است، اما او همیشه افرادش را برای اینکه موانع را به کمک دینامیت از سر راهش بردارند در اختیار داشته و به همین دلیل در زمینه کوهنوردی بسیار بی تجربه است.

ناتی داگ قصد دارد داستان‌هایی از ملیت، مذهب، نمادها و فلسفه‌ای که در پس این‌ها وجود دارد را از طریق ارتباط آن‌ها با کاراکتر اصلی روایت کند

قفل گشایی، یکی از قابلیت‌های جدید در این مجموعه است که در آن بازیکن باید به آرامی قفل را بچرخاند تا زمانی که لرزشی را در کنترلر خود احساس کند. به گفته مارجنو قفل گشایی به یکی از مکانیک‌های جدید بازی تبدیل خواهد شد و در حین بازی شما با محفظه‌هایی برخورد می‌کنید که در صورت تمایل، به این طریق می‌توانید آن‌ها را گشوده و محتویات درون آن‌ها را بردارید. تیم سازنده همچنان در حال کار روی این ویژگی تازه هستند، حتی یکی از طراحان، مجموعه‌ای قفل‌گشا خریده تا کاملا درک کند که انجام این کار چه حسی دارد. از سوی دیگر کارگردان بازی در این زمینه گفت:

ما هنوز در حال بررسی این مکانیک جدید هستیم، خیلی عجیب به نظر می‌رسد که شما هیچ بازخورد بصری از آن چه انجام می‌دهید ندارید، اما در واقعیت نیز قفل‌گشایی به همین ترتیب است و شما تنها باید از حس خود برای این کار استفاده کنید.

به گفته ناتی داگ باز کردن قفل محفظه، کلوئی را با یک سلاح جدید در مجموعه آنچارتد مسلح می‌کند. یک پیستول بیصدا که با استفاده از آن می‌توانید دشمنان را از راه دور بکشد، بدون اینکه افراد دیگر صدای شلیک آن را بشنوند.

منطقه بعدی که در بازی به آن می‌رسیم مکانی به نام هالبیدو، واقع در محدوده گهات غربی است و به دلیل وجود بهترین بناهای باقی‌مانده از هوی‌سالا در آن شناخته می‌شود. این اولین مکانی است که کلوئی و نادین آن را کشف می‌کنند و تا به آن موقع هیچ کسی متوجه آن‌ها نشده و به همین دلیل حال و هوایی انباشته از ترس و اشتیاق در آن حکمفرما است. با رسیدن به مکانی جنگلی و بسیار باشکوه، آن‌ها دو مجسمه فیل غول پیکر مشاهده می‌کنند که در واقع نمادی از گانِش است، اما متاسفانه ادامه راه به وسیله آبشاری مسدود شده است. در ادامه کلوئی تلاش می‌کند با خود تصور کند که اگر پدرش در این موقعیت بود چگونه مشکل را حل می‌کرد. نادین به کلوئی می‌گوید که بهتر است که عکسی از مجسمه‌ها گرفته و برای پدرش ارسال کند و کلوئی در جواب به او می‌گوید که برای این کار چندین سال دیر شده است. نادین احساس بدی پیدا کرده و از او عذر خواهی می‌کند، اما کلوئی سریعا حرف او را قطع کرده و می‌گوید که آن‌ها وقتی برای این صحبت‌ها ندارند و حالش خوب خواهد شد. کلوئی به ماموریت خود بازمی‌گردد و تصمیم می‌گیرد که برای عبور از آبشار، از این مجسمه غول‌پیکر بالا برود. همه ابزاری که نیتن دریک در ماجراجویی خود به همراه داشت، کلوئی در اختیار دارد که شامل میخ صخرهنوردی و گیره طناب است. به گفته مارجنو این بار در مکانی وسیع‌تر، از همه مکانیک‌های آشنای قبلی استفاده خواهیم کرد، مانند همه بازی‌های قبلی مجموعه آنچارتد می‌توانید از کلوئی انتظار داشته باشید که برنامه‌ای درست و حسابی برای پیدا کردن مسیر صحیح در اختیار داشته باشد. در ادامه کار کلوئی چندین بار از مجسمه سقوط کرده و شما را وادار می‌کند که پیش از مرگ به قسمت دیگری چنگ بزنید، نادین که هنوز به کلوئی اعتماد کافی ندارد کاملا محتاطانه پشت سر او پیش می‌رود و یک بار نیز او را از مرگ نجات می‌دهد.

کلوئی از دریک کوتاه‌تر است و به همین دلیل هنگام پرش از او ضعیف‌تر عمل خواهد کرد، اما از سوی دیگر او شیوه با ظرافت خود را در هنگام بالا رفتن از جاهای مختلف ارائه خواهد کرد و همچنین شیوه مبارزه از نزدیک او نیز بسیار زیباتر از دریک خواهد بود. کاراکتر نادین نیز با توجه به پیشینه نظامی‌اش حسابی در مبارزات شما را هیجان زده خواهد کرد، به هر حال نباید فراموش کرد که او به تنهایی از پس برادران دریک برآمده و می‌توانید با خیال راحت روی او حساب کنید. یکی از چالش‌های بازی مقابله قدرتمند نادین و آساو خواهد بود و به گفته اسکیگ، تیم توسعه، آساو و نادین را در یک رده قرار داده‌اند و مبارزه این دو کاملا عادلانه خواهد بود.

 

تیم سازنده اعلام کرده که به تقاضای طرفداران، بازی The Lost Legacy نیز دارای معما‌ها و پازل‌های مختلفی خواهد بود که کاملا با روایات افسانه‌ای و پس زمینه بازی منطبق هستند. با این حساب از معماهای فکری تا پازل‌هایی مربوط به محیط بازی که در بازی‌های پیشین نیز با آن‌ها آشنا شدیم، در Lost Legacy گنجانده شده است.

در نهایت شاید این سوال برای همه پیش بیاید که آیا در این بازی شاهد حضور نیتن دریک خواهیم بود یا خیر. ناتی داگ در پاسخ به این پرسش گفت که کلوئی و نادین، نیتن را از طرق بسیار متفاوتی می‌شناسند و احتمال حضور او به شکلی غیر منتظره وجود دارد.

بسته گسترش‌دهنده The Lost Legacy در حد یک بازی کامل به نظر می‌رسد و با وجود گستردگی فضا و داستان جالب آن، باید منتظر اثر منحصر به فرد دیگری از سوی ناتی داگ باشیم. این آخرین برگ ناتی داگ از مجموعه محبوب آنچارتد خواهد بود و سازنده در تلاش است، این بار با اثری متفاوت از بازی‌های قبلی فرنچایز، با آن خداحافظی کند.

بازی Uncharted: The Lost Legacy در تاریخ ۳۱ مرداد ماه به صورت انحصاری برای پلیتفرم پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد.



۰ دیدگاه

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.