پیش نمایش بازی The Evil Within 2

تلاشی برای بازگشت به ریشه‌های سبک ترس و بقا


مدت زیادی تا عرضه بازی The Evil Within 2 باقی نمانده و می‌خواهیم نگاهی به کلیت این بازی داشته باشیم. با گیمان همراه باشید.

یکی از جذابترین بخش‌های کنفرانس اختصاصی بتسدا در رویداد E3 امسال، رونمایی از بازی The Evil Within 2 بود. دنباله‌ای برای اولین قسمت این مجموعه که با تریلری بسیار جالب معرفی شد. خالق این فرنچایز شینجی میکامی نامدار و با سابقه در ژانر بازی‌های ترس و بقا بوده که این بار در نقش تهیه‌کننده و ناظر اصلی پروژه دست به کار شده است. بازی جدید تانگو گیم‌ورکس به زودی روانه بازار خواهد شد و در مطلب پیش رو به بررسی کلی حال و هوای بازی و تغییرات آن نسبت به اولین قسمت فرنچایز خواهیم پرداخت.

در اولین بازی این مجموعه با اینکه قرار بود با اثری در ژانر ترس و بقا روبه‌رو شویم، با وجود سکانس‌های سرعتی و لحظه‌هایی که بیشتر یادآور سبک و سیاق بازی‌های اکشن را داشتند، کمی از حال و هوای تلاش برای بقا دور شدیم. در بازی The Evil Within 2، تمرکز اصلی گیم‌پلی روی تلاش برای بقا قرار گرفته و این عاملی است برای اینکه بازیکن بیش از پیش روی حرکات سریع در حمله به دشمنان و مصرف دارائی‌هایش دقت کند. یکی از المان‌های اساسی بازی‌های این سبک مسلما مدیریت منابع محدودی است که در طراحی بازی گنجانده شده است. هرچند این بار علاوه بر وجود سلاح‌های گوناگون بازی، سباستین می‌تواند با جمع‌آوری مواد اولیه به ساخت و ساز بپردازد. کاراکتر اصلی به این طریق می‌تواند بخشی از نیاز‌های خود برای تیرها یا کمک‌های اولیه را برطرف کند.

طراحی بازی و روبه‌رویی با موقعیت‌هایی که به هیچ عنوان انتظارش را ندارید، شما را غافلگیر خواهد کرد

داستان بازی سه سال پس از حوادث اولین بازی را روایت می‌کند که سباستین در این مدت سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. در پی ماجراهای روویک و بیمارستان روانی، او شغلش را به عنوان نیروی پلیس از دست داده و تنها پناهش الکل و مستی شده است. کیدمن، همکار سابقش، سباستین را پیدا کرده و برای او از دخترش، می‌گوید. سباستین که خیال می‌کرده لیلی در حادثه آتش‌سوزی جان خود را از دست داده، متوجه می‌شود که او همچنان زنده است و در اختیار شرکت Mobius، سازندگان سیستم ارتباط ذهنی STEM قرار گرفته است. این سیستم می‌تواند با به اشتراک گذاری ذهن انسان‌ها، نوعی از هشیاری را ارائه دهد و هدف اولیه توسعه آن خلق دنیایی سرشار از صلح و نظم بوده است. اساس کلی سیستم بر پایه یک ذهن مشترک بنا می‌شود و از طرفی همه کابوس‌های افراد مرتبط با سیستم، در این دنیای مجازی پا به عرصه وجود می‌نهند. این بار دنیای جدید STEM، با هسته مرکزی ذهن لیلی بنا شده و نتیجه آن شهری کوچک به نام Union است. سباستین پس از ورود به این شهر متوجه می‌شود که یونیون از درون رو به زوال می‌رود و باید پیش از نابودی کامل آن به هدف خود برسد.

استفانو والنتتینی

این بار ماجرا پیچیده‌تر از سفرهای پیشینش به ذهن‌های دیگران و زندگی‌اش در دنیای واقعی خواهد بود. در بازی پیشین روند تاریک و ترسناکی داستانی را دنبال کردیم که این بار نیز با  همین پروسه روبه‌رو هستیم. سباستین در شهر یونیون با بیش از یک شخصیت منفی سر و کار خواهد داشت که کار را برایش مشکل می‌کنند. یکی از این افراد عکاسی به نام استفانو والنتینی است که به قصد خلق دنیای خیالی‌اش و تصرف در آن به کمک موجودات هیولا مانندی که در سر دارد، سباستین را به چالش می‌کشد. کاراکتر اصلی داستان علاوه بر مقابله با موجودات ترسناکی که از ذهن دشمنانش برآمده ، با هیولاهایی که حاصل کابوس‌های شخصی خودش هستند نیز باید مقابله کند.

سباستین دارای دستگاهی است که با آن می‌تواند از طریق دریافت امواج نقاط مهمی را روی نقشه شناسایی کند که در آن‌ها منابع و ابزار جدید وجود دارد. البته ورود به این بخش‌ها ممکن است عواقب وحشتناکی نیز در پی داشته باشد. در این شهر کوچک، اما سرشار از رازهای نهفته و ترسناکش باید برای بقا و رسیدن به هدف اصلی خود سعی کنید. در این راستا بازیکن باید با گشت و گذار در مکان‌های مختلف به اسرار پنهانی و گذشته تلخ این شهر کوچک پی ببرد و از طریق کیدمن، همکار سابق سباستین نیز با دنیای واقعی در ارتباط است و اطلاعاتی در این زمینه کسب می‌کند.

این ویژگی که سباستین می‌تواند به ناگاه از خواب بپرد و در دنیایی کاملا متفاوت باشد، به سازندگان امکان این را داده که حسابی بازیکن را دست بیاندازند. هر بار ممکن است شما با موقعیتی روبه‌رو شوید که به هیچ عنوان انتظارش را نداشتید. از سوی دیگر تیم توسعه از این ویژگی برای ایجاد تنوع بیشتر در مکان‌های بازی بهره‌مند شده تا بازیکنان مدام در حال تجربه محیط‌هایی تازه با المان‌هایی متفاوت باشند.

سباستین باید با کابوس‌ها و اهریمن‌های درون خودش نیز مقابله کند

 

سازندگان بازی Evil Within 2 این بار قصد دارند با قرار دادن بازیکن در دنیایی گسترده‌تر و طراحی غیر خطی مراحل به بازیکن امکان این را بدهند که بیش از پیش به گشت و گذار بپردازد. به این ترتیب بازیکن علی‌رقم کنجکاوی و میل به کند و کاو همواره از عواقب تصمیماتش در وحشت خواهد بود، اما می‌تواند بازی را به روش دلخواهش پی بگیرد. هرچند در میان فضای استرس‌زای بازی مکان‌هایی برای استراحت نیز در نظر گرفته شده است. در این مکان‌ها شما می‌توانید در آرامش روی میزهای کار به ساخت و ساز بپردازید و همچنین با استفاده از قهوه‌سازهای موجود سلامتی خود را بازیابید. در این قسمت از مجموعه نیز شما می‌توانید با چسب‌های سبزی که از بقایای هیولاهای مرده به دست می‌آوید، المان‌هایی مانند نوار سلامتی یا استقامت کاراکتر خود را ارتقا دهید.

مخفی‌کاری یکی از مکانیک‌های معمول در بازی‌های ترس و بقا به شمار می‌رود، شما در مقابله با موجودات ترسناک این بازی از کشتن مخفیانه دشمنان خود بسیار بهره خواهید برد. سازندگان این اثر معتقد هستند که گاهی عدم توانایی کاراکتر برای نبرد با دشمنانش سبب می‌شود که فرار کردن و زنده ماندن، چالش‌برانگیزتر از مبارزات باشد. احساس ترسی که بازیکن هنگام نجات خود از موقعیت‌های هولناک پیش رویش تجربه می‌کند، پس از اتمام کار بسیار لذت بخش هستند. این چیزی است که برای بازیکن هم آزاردهنده و هم رضایت‌بخش است و موجب می‌شود شما برای تجربه آن باز هم به دنیای ترسناک بازی بازگردید.

در نهایت باید گفت شینجی میکامی با پی‌ریزی دوباره اصول بازی‌های ژانر ترس و بقا، می‌خواهد بار دیگر به ریشه‌های این سبک باز گردد و آن‌ها را از پیشروی به سوی اکشن محور شدن باز دارد. اگر از طرفداران بازی‌های ترسناک باشید، حتما می‌دانید که هیچ کسی در عرصه بازی‌های ویدیویی نیست که به اندازه میکامی در این کار تبحر داشته باشد. این بار نیز با نظارت بر بازی The Evil Within 2 که با ایده‌های نوینی از سوی سازندگانش در دست ساخت است، همین روند را پیش گرفته و تاثیر حضور او در این اثر به وضوح احساس می‌شود. البته از طرفی تغییرات اعمال شده و مشاهده المان‌های دیگری که در اکثر بازی‌های جهان‌باز می‌بینیم، در این بازی، کمی مخاطب را به این فکر فرو خواهد برد که بارها و بارها این روند کلیشه‌ای را در بازی‌ها تجربه کرده است. با این حال باید گفت که فضای تنش‌زای بازی و تلاش سازندگان برای ارائه انگیزه به بازیکنان را نباید دست کم گرفت و هنوز هم می‌توان امیدوار بود که آن‌ها می‌توانند با عناصر متفرقه خود را از گرداب تکراری شدن نجات دهند.

 

بازی The Evil Within 2 در تاریخ ۲۱ مهر ماه سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و پی‌سی از سوی کمپانی بتسدا منتشر خواهد شد.

[video width="1280" height="720" mp4="http://gameon.shatelland.com/wp-content/uploads/2017/09/The-Evil-Within-2-Preview.mp4" poster="http://gameon.shatelland.com/wp-content/uploads/2017/06/The-Evil-Within.png"][/video]

منبع: گیمان


۳ دیدگاه

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.