مطلب روز

نقد و بررسی فیلم Annabelle: Creation

دنیا به سوپرمن نیاز دارد

نویسنده   علیرضا پورمقدم  |

همان‌طور که اطلاع دارید، روز گذشته طی رویداد کامیک‌کان نیویورک، جدیدترین تریلر از فیلم «Justice League» نمایش داده شد که در ادامه جزئیات آن را بررسی می‌کنیم. با گیمان همراه باشید.

کمپانی برادران وارنر، با نمایش آخرین تریلر از فیلم موردانتظار «Justice League» در رویداد کامیک‌کان شهر نیویورک، جزئیات بیشتری از این فیلم را در اختیار هوادارانش قرار داد. در این ویدیوی ۳ دقیقه‌ای، «استپن‌ولف»، دشمن سرسخت لیگ عدالت، بیشتر به تصویر کشیده شده و اطلاعات بیشتری از نقشه‌های شوم «دارکساید» برای سیاره‌ی زمین فاش می‌شود. همچنین، می‌توانید برای اولین بار، «سوپرمن» را در تریلر ببینید؛ هرچند که رویا یا واقعیت بودن آن مورد سوال است. در ادامه به نکات برجسته‌ای که در جدیدترین تریلر فیلم وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.

 

رویا یا واقعیت

طرفداران قهرمان کریپتونی مدت‌هاست که در انتظار دیدن «سوپرمن» در تریلرهای فیلم «Justice League» به‌سر می‌برند و از طرف دیگر دوست ندارند با دیدن او، واقعیت مهمی از فیلم (مرده بودن یا زنده شدن سوپرمن) لو برود؛ اما درنهایت، وارنر «سوپرمن» را در جدیدترین تریلر فیلم به تصویر کشید؛ آن‌هم در لباس «کلارک کنت». در این صحنه که بیشتر به رویا شبیه است، «کلارک کنت/کَل‌اِل/سوپرمن» را می‌بینیم که در مزرعه ایستاده و «لوییس لین» نیز به سمت او قدم برمی‌دارد؛ اما وقتی کمی بعد، «لوییس لین» تنها در تختش نشان داده می‌شود که از خواب بیدار شده، وزنه‌ی رویا بودن صحنه‌ی مزرعه در ترازو سنگین‌تر می‌شود و از طرف دیگر، حقیقت خاصی هم برای طرفداران فاش نمی‌شود.

اما اگر به جزئیات با وسواس زیاد دقت کنید، پالتویی که لوییس در مزرعه پوشیده، با پالتوی او در تریلر قبلی در صحنه‌ای که در متروپلیس ایستاده و به آسمان خیره شده، یکی است و می‌تواند ظن بیننده را ترغیب کند که شاید صحنه‌ی مزرعه، مربوط به ملاقات دوباره لوییس و کلارک باشد.

 

فرار کردن آمازون‌ها

با موفقیت اخیر فیلم «Wonder Woman»، توجه ویژه‌ی وارنر به آمازون‌ها در این فیلم، دور از انتظار نخواهد بود. در تریلر قبلی، مشخص شد که ملکه «هیپولیتا» خواه‌ناخواه با «استپن‌ولف» روبه‌رو می‌شود؛ اما تریلر جدید، تصویر تازه‌ای از ملاقات ژنرال «آپوکالیپتو» با مبارزان «تمیسکیرا» را نشان می‌دهد که در آن، آمازون‌ها در حال فرار از «پارادیمون»‌ها هستند. با توجه به اینکه «استپن‌ولف» به صورت مستقیم در مقابل جعبه‌ای ملقب به «مادِرباکس» در سرزمین آمازون‌ها تله‌پورت می‌شود، به‌نظر می‌رسد صحنه‌ی تعقیب و گریز جنگجویان آمازونی مربوط به بعد آمدن او باشد. بنابراین، یکی از اولین فکرهایی که به ذهنمان می‌رسد این است که صحنه‌ی فرار آمازون‌ها، ممکن است مربوط به حمل «مادِرباکس» باشد تا به دست «استپن‌ولف» و «پارادیمون»‌ها نیفتد.

 

آیا پارادیمون‌ها از جنگجویان باستانی شکل گرفته‌اند؟

با ترکیب برخی صحنه‌ها از تریلرهای قبلی و تریلر جدید، می‌بینیم که «استپن‌ولف» تبر مخصوصش را به سطح زمین می‌زند و بلافاصله در صحنه‌ی بعدی، چهره‌ی مبارزی را مشاهده می‌کنید که روحش در حال تبدیل شدن به موجودی دیگر است تا در ارتش پارادیمون‌های دارکساید قرار بگیرد. به‌نظر می‌رسد فیلم قصد دارد تا اصلاحات جدیدی را وارد داستان کند و تبدیل شدن جنگجوی باستانی به پارادیمون، می‌تواند این موضوع را اثبات کند.

 

تهاجم

صحنه‌ی حضور شاهزاده «دایانا» در شغل جدیدش در لندن، که در حال تمیز کردن یک مجسمه‌ی بزرگ است، در تریلرهای مختلف نشان داده شده؛ حتی به‌صورت طنز اشاره می‌کند که آخر هفته را در جایی گذرانده که به هیچ‌وجه جالب نبوده! اما در لحظه‌ای که «دایانا» کلمه‌ی «تهاجم» (Invasion» را می‌گوید، نگرانی‌اش را آشکار می‌کند و این مفهوم را می‌رساند که متوجه تهدید بزرگی شده است.

اما «دایانا» چگونه متوجه خطر می‌شود؟ براساس آن‌چه که از داستان فیلم به‌نظر می‌رسد، با شروع آدم‌ربایی‌ اشخاص کلیدی در سرتاسر دنیا، «دایانا» و «بروس وین» کار با یکدیگر را آغاز می‌کنند. بدین ترتیب، آدم‌ربایی‌ها برای «دایانا» مدرکی کافی از آغاز تهاجم است؛ مگر اینکه کسی از قبل، داستان تهاجم را به او گفته باشد. ما می‌دانیم که «هیپولیتا» و «آنتیوپ» (مادر و خاله‌ی شاهزاده دایانا) در جنگ ابتدای فیلم حضور دارند. بنابراین، ممکن است یکی از آن دو، به دایانا در خصوص حمله‌ی جهانی دیگر به زمین هشدار داده باشد و او با دیدن نشانه‌های اولیه، به سرعت به ماجرا پی ببرد.

 

هاگ‌های جهنمی

در تریلر قبلی، صحنه‌ای مشابه با چرنوبیل وجود داشت که به‌نظر می‌آمد مربوط به مراحل پایانی فیلم است. سپس صحنه‌ای از داخل برج‌های خنک‌کننده‌ی هسته‌ای نمایش داده شد که در آن، «استپن‌ولف» پارادیمون‌هایی را تماشا می‌کرد که در حال پرواز و خروج از آن‌جا هستند و آسمان نیز کم‌کم به رنگ سرخ درمی‌آید. با نگاه دقیق‌تر به موجودات داخل آسمان، متوجه می‌شویم که همه‌ی آن‌ها، «پارادیمون» نیستند و اشکال نقطه-مانندی که در آسمان پخش شده‌اند، می‌توانند هاگ‌های جهنمی (Hellspores) باشند. این هاگ‌ها، توسط ساکنین «آپوکالیپس» برای به آتش کشیدن سیاره‌های دیگر به‌کار می‌روند تا به سیاره‌ی «آپوکالیپس» و «دارکساید»، سوخت برسانند.

هاگ‌های جهنمی برای اولین بار در خط داستانی «سوپرگرل از کریپتون» به‌کار رفتند و در فیلم انیمیشنی «Superman/Batman: Apokoips» به خوبی نمایش داده شده‌اند.

 

واندرومن و عدالت

حتما تمامی نمادها نباید پیچیده باشند؛ مانند ایستادن «واندرومن» بر دست راست مجسمه‌ی عدالت که خود گویای همه چیز است. در یک دست این مجسمه، ترازو قرار دارد که بیان می‌کند چگونه باید همیشه شریف و نجیب بود و در طرف درست قرار گرفت؛ شمشیر در دست دیگر  مجسمه نیز سرنوشت کسانی را مشخص می‌کند که در طرف اشتباه قرار گرفته‌اند و باید به زور برگردانده شوند. می‌توان گفت قرار گرفتن «دایانا» بر روی دست راست و در کنار شمشیر، تایید کننده‌ی نقش او در این داستان‌ است. صحنه‌ی اولیه‌ی مردهای مسلحی که چند کیف را حمل می‌کردند، گروگان‌گیری آن‌ها و شکستشان از «دایانا»، این فرضیه را تقویت می‌کند. محتمل‌تر این است که این سکانس‌ها، صحنه‌های آغازین داستان یا صحنه‌ی معرفی قهرمان زن فیلم را تشکیل می‌دهند.

 

سایبورگ در خاطراتش سیر می‌کند

چند سالی می‌شود که طرفداران این فیلم، خلق شدن «سایبورگ» را دیده‌اند. او ورزشکار بااستعدادی به‌نام «ویکتور استون» بود تا اینکه حادثه‌ای دلخراش موجب شد بخش‌هایی از بدن او بسوزد، خرد شود یا در کل از بین برود. پدرش، «سیلاس استون»، از هرآن‌چه در اختیار «استار لبز» (S.T.A.R Labs) است استفاده کرد تا «ویکتور» را نجات دهد و در نهایت به یک «مادِرباکس» روی آورد. نتیجه‌ی زحمت‌های سیلاس، خلق «سایبورگ» بود و ما هنوز نمی‌دانیم که چه چیزی به جز فعالسازی «مادِرباکس»، منجر شده «استپن‌ولف» به زمین بیاید.
با اینکه تبدیل شدن به یک ابرقهرمان شبیه «روبوکاپ» مانند تعبیر شدن یک رویاست، اما این بخش از تریلر، به ما نشان می‌دهد که «سایبورگ» چقدر برای «ویکتور» بودن، دلتنگ است. او با بازپخش خاطراتی از روزهای فوتبال بازی کردن «ویکتور»، نشان می‌دهد که چرا پیوستن به «لیگ عدالت»، زمان زیادی برده است. در خاطرات او، معلوم نیست که «ویکتور»، چقدر برای چالش‌های شخصی و چقدر برای کارکردن به‌عنوان عضوی از یک تیم، ارزش قائل است.

 

سایبورگ در برابر مادِرباکس

پس از اولین شکست «استپن‌ولف» در زمان‌های قدیم در برابر انسان‌ها، آمازون‌ها و آتلانتیسی‌ها، سه «مادِرباکس» مختلف به هر یک از نژادها سپرده شد و طبق فرضیه‌ای، سه مادِرباکس‌ِ زمین، داستان اصلی را شکل می‌دهند. وقتی نشان داده شد که «استپن‌ولف» در حال نزدیک شدن به یک گوی انرژی آبی‌رنگ در وسط یک برج خنک‌کننده است، چنین صحنه‌ای، این احتمال را قوی می‌کند که «استپن‌ولف» می‌خواهد هر سه مادِرباکس را به‌دست آورد تا قدرت گرفتن سیاره‌ی زمین را از ترکیب آن‌ها، کسب کند. اما تنها کسی می‌تواند از هر سه مادِرباکس قوی‌تر ظاهر شود که از همان تکنولوژی به‌وجود آمده باشد؛ مانند سایبورگ. با دیدن فریادها و تقلای سایبورگ، می‌توان گفت او قصد دارد تا مادِر باکس را در قالب مربع کوچکی در بیاورد (قالب عادی مادِرباکس) تا زمین را از خطری بزرگ نجات دهد.

 

حباب انرژی

حباب انرژی آبی-سفید در تریلر که ناگهان و بدون هیچ توضیحی در منظره‌ی قرمز فیلم نمایان شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده؛ این حباب در تریلر قبلی نیز نشان داده شد که در آن، بتمن هواپیمایش را مستقیم به سوی آن هدایت می‌کرد و سعی داشت با شلیک موشک‌هایش، درون آن حفره‌ای ایجاد کند؛ پس راحت می‌توانیم حدس بزنیم که حباب توسط دشمن اصلی ساخته شده است و ممکن است حاصل ترکیب مادِرباکس‌ها باشد.

آیا این حباب، یک حباب دفاعی در برابر قهرمانانی است که می‌خواهند جلوی کارهای «استپن‌ولف» را بگیرند؟ یا اینکه یک حباب انرژیست که قدرت تخریب بسیاری دارد و مانند پارادیمون‌ها، چاله‌های آتش و هاگ‌های جهنمی، سیاره‌ی ما را نابود می‌کند؟ در این مورد هیچ‌کس تمی‌تواند نظری قطعی داشته باشد و باید تا زمان اکران فیلم، منتظر بمانیم.

فیلم سینمایی «لیگ عدالت»، به کارگردانی «زک اسنایدر» و «جاس ودون» و با هنرمندی «بن افلک»، «گل گدوت»، «جیسون موموآ»، «ازرا میلر» و «ری فیشر»، در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۶ بر روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت.

[video poster="http://gameon.shatelland.com/wp-content/uploads/2017/09/Justice-League-Shakhes.jpg" width="1280" height="720" mp4="http://gameon.shatelland.com/wp-content/uploads/2017/10/Justice-League-Final-Trailer-Gameon.mp4"][/video]


منبع Screenrant


۰ دیدگاه

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.