مطلب روز

سرانجام تریلر جدید فیلم Venom، چهره‌ی این سیمبیوت فضایی را به تصویر کشید

کمپانی یوبی‌سافت سالی پر کار در پیش دارد

نویسنده   رسول خردمندی  |

پس از معرفی رسمی بازی ویدیویی The Division 2، از این بازی و کمپانی یوبی‌سافت چه انتظارات جدی داریم؟ با گیمان همراه باشید.

با این که نزدیک به ۲۰ میلیون بازیکن در سرورهای The Division در ماه‌های اخیر مشغول به بازی هستند، یوبی‌سافت ساخت دنباله‌ای جدید برای این عنوان را در دستور کار خود قرار داده و مصرانه تصمیم دارد تا از حداکثر پتانسیل این بازی استفاده شود. متاسفانه سیاستِ کمپانی یوبی‌سافت، می‌تواند موجب تخریب این بازی شود ولی اگر بخواهیم نیمه‌ی پر لیوان را نگاه کنیم، استودیوی سازنده باید به انتظارات بازیکن‌های این بازی بها دهد و در صدد این اهداف، حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

هنوز از The Division 2 اطلاعات شفاف و دقیقی منتشر نشده و باید تا مراسم E3 امسال منتظر بمانیم. بازیِ نخست تقریبا در دو سال گذشته منتشر شده و دنباله‌ی این اثر همانند قبل، توسط سه استودیو ساخته و پرداخته خواهد شد: مَسیو انترتینمنت، رِد استورم و یوبی‌سافت رِفلِکشِنز. این بازی در زمان انتشار نمرات متوسط رو به خوب را دریافت کرده و در آپدیت ۱.۸ توانسته رضایتِ اکثر گیمرها را با بهبود وضعیت گیم‌پلی فراهم کند. با خبرِ ساخت نسخه‌ی دوم، امیدوار هستیم بخش پشتیبانی بازی نخست، همچنان با قدرت به کارش ادامه دهد. بازیکنان کنونی The Division همچنان می‌توانند رویدادهای جهانی و پچ رزولوشن ۴K بر روی اکس‌باکس وان اکس را دریافت کنند. با این حال، لیستی از انتظاراتمان از نسخه‌ی دوم را تهیه کرده‌ایم که بد نیست شما هم بدانید.

 

تعداد سازه‌های بیشتر به همراه تغییرات زیست‌محیطی

در ابتدای بازی The Division شما وارد کمپ هادسون می‌شوید. حتی اگر بالغ بر صد ساعت هم در این محیط به بازی بپردازید، کمپ تغییر خاصی نداشته و این مسئله به شدت تو ذوق می‌زند. امیدواریم در نسخه‌ی دوم این مسئله رعایت شود. به هر حال چه کسی بدش می‌آید که تاثیر عملکرد خودش را بر محیط اطرافش ببیند؟

 

سیستم گروه‌بندی بهتر

سیستم و متد «همه را بکش» در همه گروه‌ها به نوعی وجود داشته و این مسئله به طور جدی به تجربه‌ی کامل و شامل از این بازی لطمه وارد ساخته است. بد نیست که بعضی از گروه‌ها با شما متحد شوند و این اتحاد، سرآغازی شود بر جنگ با سایرین! بر همین اساس، می‌توان استراتژی بهتری نیز در نظر گرفت. همه را به جان هم بیندازیم و از پیامدهای جدید به نفع خودمان استفاده کنیم! احتمالا در نسخه‌ی دوم این قسمت عملی خواهد شد.

 

قصه‌ای منسجم‌تر

وقتی که برای اولین بار وارد ماجرای بازی The Division می‌شویم، ماجرای بیماری مرموز و شیوع آن در دنیای بازی پیش از ورودمان رخ داده و اثرات آن را به وضوح می‌توانستیم ببینیم. مشکل اینجاست که از گذشته و تاریخچه‌ی بازی‌، اطلاعات کاملی در دسترس نیست که به نوعی یادآور اشتباهی مشابه در تجربه‌ی بازی Destiny است. انتظار داریم تا در قسمت دوم، قصه‌ی منسجم‌‌تر و یک‌پارچه‌تر را شاهد باشیم؛ نه اینکه صرفا برای بقا تلاش کنیم.

 

المان‌های واقع‌گرایانه‌ترِ بقا 

در اولین نسخه، معمولا بازیکن‌ها مجبور بودند تا آپارتمان‌های خالی از سکنه را جست‌وجو کنند تا بلکه آیتم یا چیزی به درد بخور پیدا کنند؛ ولی این عملکرد تا انتشار بسته‌ی الحاقی «بقا» چندان کارآمد نبود. آیتم‌های بهداشتی و زیبایی در داخل بازی، به عنوان مواردی بی‌مصرف به چشم می‌آمد. مثلا چه معنی دارد که بخواهیم یک کلاه کرم رنگ را با یک مورد مشابه به رنگ قهوه‌ای طاق بزنیم؟ در بسته‌ی الحاقی «بقا»، این دسته از آیتم‌ها همانندِ رویدادهای آب‌ و هوایی، ارزش‌گذاری شده و در نهایت بازیکن‌ها می‌توانند با انگیزه‌ی بهتر برای انتخابِ ظاهر کاراکترشان ارزش قائل شوند. امیدواریم این روند در دنباله‌ی دوم به صورت دائمی دنبال گرفته شود.

 

بهتر نیست کلاه‌های بیس‌بال ضد گلوله نباشد؟

یکی از انتقادهای اساسی به بازی این بوده که در بسیاری از موارد، دنیای بازی واقعی نیست و سازندگان در القای این حس و حال به بازیکن ناتوان ظاهر شدند. به عنوان مثال میزان آسیب‌رسانی در بازی تا حدود بسیار قابل توجهی غیر قابل باور بوده؛ هر چند در بسته به‌روز رسانی ۱.۸، یوبی‌سافت سعی کرده این معضل را حل کند! اصلا چه معنی دارد با گذاشتن یک کلاه بر سر کاراکتر، در حدِ آرنولد شوارزینگر قدرتمند ظاهر شویم؟ این مسئله یقینا در نسخه‌ی دوم باید حل شود.

 

منطقه تاریک باید بالانس شود

مسلما بر روی کاغذ «منطقه‌ی تاریک»، یک ایده بسیار خوب و خلاقانه برای یک بازی شوتر آنلاین محسوب می‌شود که با شیوه‌ای نقش‌آفرینی، باعث جذب بازیکن به گیم‌پلی شود. با این حال معمولا بازیکن‌های خبره و حرفه‌ای که در رده‌های بالاتر هستند به راحتی در منطقه‌ تاریک، سلطنت می‌کنند و به راحتی نمی‌توان آنها را از پا در آورد! بازی Destiny حداقل توانسته در این زمینه توازن را رعایت کند. البته باید اشاره کرد در بسته به روز رسانی ۱.۸ بازی The Division، مصونیت در برابر شلیک به یار خودی، دیگر عملکرد خودش را از دست داده و منطقه تاریک بالانس شده ولی همچنان بخش تیراندازی هنوز جای کار برای بهتر شدن را دارد. همچنین در این به‌روز‌ رسانی، در منطقه تاریک واحدهای ویژه‌ی جدیدتر به همراه سلاح و ابزار آلات منحصر به فردتر دیده می‌شود که امیدوار هستیم از این دست سلاح‌های متنوع در بازی دوم نیز به وفور دیده شود.

 

از شر اسپم نارنجک‌های دشمن راحت شویم!

از باگ‌های استثنایی Division همین بس که دشمن‌ها از پشت در و دیوار و سقف می‌توانند شما را با نارنجک‌های خودشان بمباران کرده و به شما آسیب برسانند! ظاهرا تخریب‌پذیری در این حالت به راحتی انجام می‌شود و بازیکن‌ها هم نهایت استفاده را از این ویژگی در بازی داشته‌اند و با ماشین و وسایل نقلیه متفاوت به خدمتتان می‌رسند! در Division 2 حتما این معضل باید حل شود.

 

ایده‌ی بسته‌ الحاقی «زیر زمین» جدی گرفته شود

با انتشار بسته‌ الحاقی Underground، سازندگان ثابت کرده‌اند که می‌توانند بازیکن‌ها را حتی در این دنیای پسا آخرالزمانی به دخمه‌ها روانه سازند! دخمه‌هایی که به صورت تصادفی رویت می‌شود. مگر کسی بدش می‌آید به سراغ دخمه‌ّای ناشناخته قدم بر ندارد؟ گیمرها از انجام ماموریت‌های داستانی، آن هم به صورت روزانه رفته رفته خسته می‌شوند. شاید به این خاطر که بیش از حد قابل پیش‌بینی است و نیازمند استراتژی خاصی برای پیشروی نیست. بسته‌ الحاقی «زیر زمین» با ویژگی تصادفی‌سازی دخمه‌ها می‌تواند این معضل را برطرف کند. به همین خاطر به شدت انتظار داریم تا این المان در بازی دوم وجود داشته باشد.

 

به‌روز رسانی‌های بیشتری برای این بازی در نظر گرفته شود

چه دلتان بخواهد و چه نخواهد، اکثر المان‌های به‌روز رسانی‌های بازی نخست در دنباله‌ی جدید اضافه خواهد شد. امیدواریم یوبی‌سافت از اشتباهات بازی Destiny 2‌ درس عبرت گرفته باشد. به خصوص که بین جامعه‌ی گیمرها و سازندگان نباید فاصله انداخته شود. مسلما در بازی دوم نیز مشکلات ریز و درشتی وجود خواهد داشت که بازیکن‌ها در صدد رفع آن، به بخش پشتیبانی استودیو گزارش می‌دهند تا این مسائل در به روز رسانی‌های جدیدتر حل شود. از طرفی در به‌روز رسانی‌های جدیدتر، می‌بایست رویدادهای جهانی اضافه شده و تغییرات مهمی پیرامون منطقه تاریک انجام شود تا سرورهای بازی بیش از پیش شلوغ باشند.

در انتها توجه شما را به اولین تیزر رسمی از بازی ویدیویی The Division 2 دعوت می‌کنم که هیچ سر و ته خاصی ندارد!

اگر کنجکاو هستید بدانید The Division 2 چه ویژگی‌های جدیدتری نسبت به بازی پیشین خود دارد باید منتظر بمانید تا در کنفرانس‌های خبری معتبری نظیر E3، کمپانی یوبی‌سافت چه رویه‌ای را در پیش می‌گیرد. آیا دنباله‌ی دوم بهتر از قسمت اول ظاهر خواهد شد یا در دام اشتباهاتی گرفتار می‌شود که استودیو بانجی در ساخت Destiny 2 اسیر آن شد؟ پاسخ و حتی قضاوت در رابطه با The Division 2 بسیار زود است و صرفا باید منتظر ماند.

 

 


منبع Gamespot


۰ دیدگاه

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.