مطلب روز

نگاهی کوتاه به بازی مستقل و جذاب Children of Morta

بازی Frostpunk در پلتفرم هیولا همزمان با عرضه جهانی

نویسنده   محمد افشار  |

پنج‌شنبه ۲۳ فروردین، مدیران استودیوی لهستانی «۱۱بیت» طی نشستی در ایران، از همکاری نزدیک‌تر با رسانه‌ها، بازی‌سازان، ناشران و توزیع‌کنندگان ایرانی خبر دادند. در ادامه با گیمان همراه باشید.

استودیو ۱۱بیت که پیش از این بازی‌های «این جنگ من» (This War of Mine) و سری بازی‌های «ناهنجاری» (Anomaly Series) را در کارنامه محصولاتش ثبت کرده، اعلام کرد که جدیدترین محصول این استودیو به نام Frostpunk، روی پلتفرم هیولا عرضه خواهد شد و گیمرهای ایرانی می‌توانند به این بازی دسترسی داشته باشند.

فراست‌پانک پنجمین عنوان از این استودیوست که روی هیولا منتشر می‌شود و کاربران می‌توانند همزمان با عرضه‌ی جهانی، به صورت قانونی به آن دسترسی داشته باشند و این بازی را با زبان فارسی از هیولا خریداری و دانلود کنند.

پاول فلدمن، مدیر توسعه تجاری استودیو ۱۱بیت، درباره تجربه‌اش از بازار ایران و عرضه بازی‌های این استودیو در پلتفرم هیولا می‌گوید: «هیولا کلید اصلی در توسعه بازی‌هایی باکیفیت‌ بالاتر در ایران است. وجود یک پلتفرم برای عرضه‌ی دیجیتالی بازی‌های ویدیویی که استفاده از آن راحت باشد، می‌تواند کاربران را به سمت بازی‌های ایرانی و خارجی بیشتر جذب کند. با افزایش کاربران و درآمدزایی برای توسعه‌دهندگان، تیم‌ها و استودیوهای بیشتری به سمت توسعه بازی می‌آیند و در نهایت باعث افزایش کیفیت بازی‌های تولیدی در ایران می‌شود»

 

در ادامه‌ی این رویداد، هیولا از عرضه بازی «فرزندان مورتا» در بازار ایران و جهانی خبر داد. مدیران استودیو فن‌افزار در رویداد خبری هیولا اعلام کردند که این بازی در ایران به صورت اختصاصی روی هیولا عرضه می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام کردیم، استودیو ۱۱بیت به عنوان همکار فن‌افزار و ناشر بین‌المللی بازی، این بازی را با نام Children of Morta در بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

مارک زیماک تهیه‌کننده ارشد استودیو ۱۱بیت، در مورد همکاری با توسعه‌دهندگان ایرانی و عرضه بازی فرزندان مورتا در خارج از ایران می‌گوید: « با نزدیک شدن به زمان عرضه جهانی این بازی جذابِ استودیو بازی‌سازی فن‌افزار، شاهد تبلیغات گسترده‌تری چه در ایران و چه در بازارهای جهانی برای فرزندان مورتا خواهیم بود.»

در پایان امیرحسین فصیحی مدیرعامل فن افزار تاکید کرد :«حضور توسعه‌دهندگان و استودیو بازی‌سازی ۱۱بیت در کنار هیولا و شرکت‌های ایرانی می‌تواند به شناخت بیشتر استودیوها و توسعه‌دهندگان بازی‌های خارجی از بازار ایران، توسعه‌دهندگان و استودیوهای بازی‌سازی منجر شود.»

به گفته وی این همکاری‌ها می‌توان در عین حال به کاهش قیمت تمام شده بازی‌های اصل برای گیمرهای ایرانی منجر شود: « همچنین می‌توان امیدوار بود که با انتقال دانش روز بازی‌سازی دنیا به کشور شاهد بازی‌های بسیار باکیفیت ایرانی در آینده‌ای نزدیک حتی در بازارهای بین‌المللی باشیم و حتی در بلندمدت این نوع همکاری‌ها سبب می‌شود تا کاربران فرهنگ حقوق مولف یا همان کپی‌رایت را به رسمیت بشناسند که در نهایت منجر به استقبال بیشتر استودیوهای خارجی برای حضور در بازار بکر ایران و به‌  همان نسبت افزایش کیفیت بازی‌ها و درآمد استودیوهای بازی‌سازی ایران می‌‌شود.»




۰ دیدگاه

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.